Aapjes en Bier - Reisverslag uit Abetifi, Ghana van Machteld Kok - WaarBenJij.nu Aapjes en Bier - Reisverslag uit Abetifi, Ghana van Machteld Kok - WaarBenJij.nu

Aapjes en Bier

Door: Machteld

Blijf op de hoogte en volg Machteld

07 September 2005 | Ghana, Abetifi

Hey lieve allemaal!

Even een kleine update van mij!!
Dit weekend was best wel druk ;-)...voor mijn nieuwe begrippen dan hé?
Zaterdagavond hadden we een etentje van alle studenten die hun cursus hadden afgerond. De hele board en allemaal lekker belangrijke mensen waren erbij. Wij hadden ons een beetje verdekt opgesteld....maar op een gegeven moment hoorden we de directeur zeggen: we have also some friends here from the Netherlands...Dieuwke en ik keken elkaar verschrikt aan want we moesten opstaan en even naar iedereen knikken. Maargoed, het eten was lekker en we zijn er snel tussenuit gesneakt voordat alle toespraken kwamen.

Zondag was de afscheiddienst van de Nederlandse missionarissen die hier zitten. Dus zondagochtend trokken Dieuwke en ik onze nieuwe jurken aan!!We zagen er echt prachtig uit vonden we zelf!!;-) We werden dan ook echt overal nagekeken en geroepen. De kerkdienst duurde gelukkig niet zo lang (slechts 5 uurtjes!!!!!) dus om half 4 konden we beginnen aan de lunch!(ook de afscheidslunch voor de missionarissen). Half 5 was het 'feest' ten einde en konden we ons weer even ontspannen.

Deze week hebben we al wat gesprekken gehad met de trainer van AMO, het wordt een hels karwei de komende maanden maar wel erg uitdagend!
Gisteren een prachtige wandeling gemaakt door de Bush...prachtige planten, dieren, geuren en zelf een aapje!!(we waren volledig verkeerd gelopen waardoor we enigszins!!! oververhit terugkeerden op de compound)
Gisterenavond zijn we nog even bij de Nederlanders geweest hier op de compound.....guess what?We hebben heerlijk biertjes zitten drinken en lekker op zijn Hollands zitten kletsen over hun leven hier (we moeten nog een hoop gaan ervaren merkte we).Een paar biertjes later mag ik niet ontkennen dat ik aardig afgekickt was van de alcohol en dat hij iets harder aankwam dan ik verwachte. Ook bij de andere gelukkig!

Vandaag onze laatste les van Teacher Yaw....ga hem wel missen hoor!

Morgen staat de taxi om 08:00 voor de deur want we gaan 4 dagen trekken door het oosten van Ghana. De watervallen, het meer etc. Spannend maar heb enorm veel zin!Mijn tasje is gepakt....dus ik ben er klaar voor!
Tot maandag, dan zal ik proberen wat te vertellen over ons avontuur!
Kus lieve allemaal en onwijs bedankt voor de leuke mailtjes en reacties!

  • 07 September 2005 - 22:14

    Marijke Kingma:

    He Machteld,
    Ik was op de waarbenjij.nu-site op zoek naar de website van iemand anders en toen kwam ik jouw naam tegen! Gaaf dat je in Ghana zit, het is echt een geweldig land, tot eergister was ik er ook nog en ik ben heel erg jaloers op je!! Ik hoop dat je de mensen daar heel veel kan leren en dat je daar minstens net zo'n fijne tijd als mij hebt. Ik heb ook nog een hele goeie tip voor je als je er een keer helemaal door heen zit. Het is even hobbelen vanuit Accra, maar in Nkoranza zit het Hand-in-Hand-project. Het is een project voor gehandicapte kinderen opgezet door een nederlandse arts. Het is echt een geweldige plaats om een paar dagen tot rust te komen. Momenteel is de arts samen met haar man op vakantie en wordt het "dorp" gerund door een vriendin van mij. Als je een beetje actuele travelguide hebt staat het project er wel in. Ik heb ook nog een telefoonnummer, maar niet bij de hand. Als je het wilt hebben, moet je me maar mailen of laten mailen. Pas op voor de muggen en de mannen!! Succes en groetjes marijke

  • 07 September 2005 - 22:21

    Oarde:

    Wat ben je mooi!Niet verdwalen hoor!
    Dikke kus van 'Henk'en Oarde

  • 08 September 2005 - 05:48

    Hannah:

    Goede reis schatje!
    Wat een mooie print heb je uitgekozen van je jurk staat je super mooi!Ik geniet stiekem een beetje mee als ik je foto's bekijk en je verhalen lees.

  • 08 September 2005 - 06:09

    Lisette:

    Hey lekker ding!

    Wat ben je onwijs aantrekkelijk in die mooie kledij! Echt leuk al je verhalen, ik lees ze altijd aandachtig! Heb je trouwens ook een postadres? Kan ik m'n kerstkaart op de bus doen, is-ie misschien op tijd haha

    Kus voor jou!

  • 08 September 2005 - 07:15

    Mandy:

    He,
    Wat een mooie jurken inderdaad! Mooi stof, staat je goed. Succes met je opdracht! Groetjes

  • 08 September 2005 - 07:30

    Kirrie:

    He mag, heel veel plezier de komende dagen! Lekker genieten! Kus

  • 08 September 2005 - 10:55

    Emma:

    wauw! gave jurken hoor! die staan jullie goed! mooie kleurtjes machteld. veel plezier bij de watervallen!!!!!
    liefs

  • 08 September 2005 - 13:14

    Mariette:

    Ha Machteld,
    Wat zien jullie er prachtig uit in de ghanese kleding!!! Geweldig!!
    Groetjes aan de anderen en veel succes straks met de start van het project.
    Groet, Mariette

  • 08 September 2005 - 13:31

    Ruth:

    Heej Lekker ding! Wat zie je er supergaaf uit in die jurk!! Vind het leuk om wat foto's van je te zien, je straawlt heejlemaawl!! Geniet van alle mooie ervaringen, denk aan je x

  • 08 September 2005 - 13:49

    Kirsten:

    Waaaauw!! Echt FAN-TAS-TISCH! Prachtige foto's maggie!! En wat een geweldige jurken! Had eigenlijk gedacht dat het van die lompe gewaden zouden zijn, maar dit is echt super mooi!
    Jij bent nu lekker in de bush bush (lalala) aan het rondreizen... heel veel plezier en geniet ervan! En wel voorzichtig zijn he?
    Vond het super fijn je deze week weer zo lekker uitgebreid te spreken!! Op de hilariteit van dat gesprek kan ik weer even vooruit!
    Tot snel lieverd! Heel veel liefs van een trotse Kirsten!!

  • 08 September 2005 - 19:41

    Wouter:

    Schitterende foto's echt, die man ook op het einde, je lijkt wel een echte fotograaf. Heel benieuwd naar je trip verslagje.

  • 09 September 2005 - 13:48

    Wendy:

    Oh wat gaaf toch allemaal! Heel heel erg veel plezier lieverd! Geniet van alles wat je tegenkomt, maar dat zal je zeker doen!

    Ook namens dj een dikke kus en tot maandag!

  • 09 September 2005 - 13:49

    Wendy:

    Wat ben je overigens mooi! al echt een afrikaanse tjik! hihihihi..

  • 10 September 2005 - 07:12

    Tante Corrie En Oom Aart:

    Geniet van de schoonheid van het land en denk om jezelf.
    Hartelijke groetjes

  • 10 September 2005 - 08:57

    Oma:

    Wat een prachtige foto"s . Kind wat beleef je veel . En dat we zo allemaal mee kunnen genieten is super .Die waarschuwing voor mannen neem je wel ter harte hè .
    Voorzichtig en heel veel plezier.
    Je je loving Oma

  • 11 September 2005 - 11:14

    Jeltje:

    Meisje, moet het hele weekend al aan je denken!! Ben zo benieuwd naar je eerste trip!!
    Super jurk btw, erg goed alternatief voor je kapotte groene broek! Hihi
    Ik heb mn eerste week achter de rug, ENORM druk, maar super leuke meiden van de opleiding om me heen!Ik kan waarschijnlijk volgend weekend pas weer kijken naar je bericht dus heel veel succes met de start van het project! Dikke kusje!!

  • 12 September 2005 - 07:44

    Hey Zussie:

    Wat een belevenissen daar in het verre afrika.
    ik vind het super tof en knap want je allemaal doet!!! hopelijk leer ik ook het twi zodat we lekker kunnen ouwe.......... kletsen!!!

  • 12 September 2005 - 18:38

    Joekie:

    Hey lieve huisgenoot, super om al die leuke verhaln te lezen! geniet ervan! dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Machteld
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 46878

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2005 - 23 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: