Apollo en wijn! - Reisverslag uit Abetifi, Ghana van Machteld Kok - WaarBenJij.nu Apollo en wijn! - Reisverslag uit Abetifi, Ghana van Machteld Kok - WaarBenJij.nu

Apollo en wijn!

Door: Machteld

Blijf op de hoogte en volg Machteld

02 September 2005 | Ghana, Abetifi

Lieve allemaal!

Hier weer even een berichtje uit Abetifi.
Weer veel gebeurd in een korte tijd!

We zijn de week begonnen met een tripje naar Pepease, een plaatsje verderop waar je door het bos prachtig heen kan lopen. Het is ongeveer 5 kilometen bergje op en bergje af. In Pepease hebben we lekker wat gedronken bij Kwasi, die bijna blind was maar wel een club had waar je wat kon drinken. We waren de enige en hadden het hele terras (die hij op moest zetten voor ons) voor onszelf....Knots gezellig dus!!;-)
Na de thuiskomst wilden we een welverdiende douche....de douche monde uit in het zitten op je hurken, gebukt onder de kraan (zit op 50cm hoogte) proberen wat water op te vangen. Er stond namelijk geen druk op het water!!

Dinsdag zijn we op pad geweest voor onze Ghaneese kleren. Eerst stof gekocht in Ngogo en daarna naar de naaister een plaatsje verder op. Na ons nauwkeurig te hebben opgemeten kwamen ze tot de conclusie dat ik een small-OBOELOE was.....(een mooie volle vrouw voor hen, maar een aanslag op mijn zelfbeeld voor mij!!!Hihi)
Vandaag hebben Dieuwke en ik de jurken opgehaald...ze zijn prachtig....Echte mooie Afrikaanse billen krijgen we in de jurken!!
Het was voor het eerst dat Dieuwke en ik alleen met de taxi gingen....wat een rit. In een mini-auto (suzuki alto idee) met 80 over enge wegen, tesamen met 2 Ghanezen die geen deodorant hadden gebruikt en op de achtergrond de muziek: You sexy lady, you drive me crazy, hebben we na aankomst eerst erg hard gelachen!!

Minder is mijn eerste tropische ziekte!Sinds een paar dagen had ik enorme last van mijn oog. Toen ik mijn lezen uit had werd het niet minder en kleurde mijn oog prachtig rood. Het blijkt Apollo te zijn. Een ooginfectie die je krijgt via het geven van handen en dan in je ogen wrijven. Heb nu zalf, dus hoop dat het snel overgaat.

Verder breekt het vroege opstaan me wel eens op. De mensen hier starten net zoals vanochtend om 04:00 met de morning devotion dus dan komen de trommels tevoorschijn en de stemmen worden losgetrokken. Niet echt prettig kan ik u melden als je probeert te slapen!Het zal wel wennen!

Nu lekker wat eten en dan nog een filmpje kijken misschien met onze amerikaanse vrienden. Zij zitten hier tijdelijk en we hebben het leuk samen!

Het enige waaraan me het me soms ontbreekt is een goed glas wijn.......

Liefs en een kus!

  • 02 September 2005 - 18:22

    Kirsten En Jeltje:

    Wijn is ook lekker bij pannenkoeken! Dus we sparen de flessen voor je op!
    Prachtig verhaal meis! En wat een belevenissen weer! Hoop dat je druipoog snel weer over is, niet te veel knipogen dus!
    Tot je volgende verhaal! Veel liefs en dikke kussen!

  • 02 September 2005 - 18:44

    Annapannapoepchinees:

    Hallo Machteld!
    Jakkes van je oog he! Maar niet meer in je oog wrijven als je handjes hebt gegeven! bahbah!
    Wel mooi dat je veel ziet van de omgeving enzo! lekker genieten! Enneuh als je een small-oboeloe bent, ben je lekker wel onze small-Oboeloe!Die je goed kan knuffelen!
    En die krijg je dan van mij... een zeeeer dikke knuf! Anna

  • 02 September 2005 - 18:55

    Dagmar:

    hey maggie,
    weer een superrr tof verhaal.alleen die tropische ziekte kom je wel weer overheen.
    wat hebben we hiervan geleerd altijd eerst je handen wassen voordat je mensen een hand gaat geven!!!! hihihihihihi

    ik mis je wel,
    een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele dikke negerzoen

    Dagmar

  • 02 September 2005 - 19:10

    Oarde:

    He lief,

    Onder het't genot van een glaasje....spa lees ik je verhaal. Dat je er vast prachtig uit ziet in je Ghanese jurk geloof ik direct en dat je peultjes hebt gesche... in de taxi is ook voorstelbaar. Ik dacht dat Apollo te maken had met de ruimtevaart en wist niet dat dit een tropische aandoening is. GGD Harry heeft je ook niet gewaarschuwd voor dit fenomeen en heeft het niet eens genoemd!!
    Ik hoop dat je het er gauw weer onder hebt en dat je er geen last meer van hebt. Als je denkt aan het rode kostelijke vocht dan gloeit het kristalletje.Lieverd, doe voorzichtig en geniet van je small- oboeloe.
    dikke kus,mam

  • 02 September 2005 - 21:50

    Ruth:

    Heej lieve machteld!
    Ik mis juhhhhhh. Leuk dat er mensen zijn om gezellige dingen mee te doen. Ik kan me voorstellen dat je soms echt superhard moet lachen! Maak je een foto van jezelf in de afrikaanse kleren, ik ben erg benieuwd naar je negerbillen ;-)

    Dikke knuffel

    Ruth

  • 03 September 2005 - 05:35

    Tante Corrie En Oom Aart:

    Lieve Machteld,
    Wat mag je veel zien en mensen ontmoeten.
    We hopen dat je op mag knappen.
    Sterket en veel liefs!

  • 03 September 2005 - 11:07

    Emma:

    Gaaf zeg dat jullie echte Ghaneese out-fits laten maken! Ben erg benieuwd hoor! Wees trouwens maar blij dat je een small-OEBOELOE bent en geen xxl-OEBOELOE!!! Hopelijk vertrekt 'apollo' snel out-of-space en kan je weer met beide oogjes genieten van al het moois!
    Kus,
    Emma

  • 03 September 2005 - 15:14

    Pascal:

    Hey Maggie,

    Wat een superverhalen zeg! Je schrijft het zo zodat het net lijkt alsof ik daar bij je ben en met je mee leef!

    Hopelijk zien we elkaar weer snel want het is al weer VEEL te lang geleden! (pak em beet 2 minuten)

    Groetjes

    Paske

  • 04 September 2005 - 00:00

    Freak:

    Hi Machteld,

    Leuke berichtjes allemaal! Lijkt erop dat het wel goed zit daar. Zeker met die mannen of niet!? IS HET NOU ECHT WAAR....? Antwoord hoor ik liever niet btw. Nou ja, hou je goed iig hé!

    p.s. je hebt het over op je hurken onder de kraan, maar waar zitten je hurken eigenlijk vraag ik me af

  • 04 September 2005 - 17:16

    Joost En Corneli:

    Tja, het oog wil ook wat en dan mag het met een apollo(!) heel tevreden zijn. Wij gaan ook voor small Oboeloe dus toch nog maar een 'spa'tje ertegenaan en dionysos maar even laten staan (om even in de Griekse sfeer te blijven). Misschien kun je het geheel ook zó (zonder eutje wijn) onthouden...
    We lezen mét en wensen je veel plezier.PJ

  • 04 September 2005 - 19:36

    Oma:

    Weer terug van weggeweest.Zal je nog wel verslag doen van de vakantie .Die Apollo stuur je toch wel rap de ruimte in hè. Daar hoort hij '. Jammer van het wijntje . Als ik er een neem zal ik dubbel aan je denken .Ik heb de indruk dat je het wel rooit , ondanks de vreemde ervaringen .Fantastisch zo snel alles van elkaar te horen. Wonderen der techniek .Tot de volgende keer .Much love . Oma

  • 05 September 2005 - 07:24

    Hanneke Van Der Zanden:

    Hallo Ghanagangers,
    Het klinkt alsof jullie niet stil zitten daar en de ervaringen binnenstromen. Leuk om via deze mooie verhalen op de hoogte te blijven. Geniet ervan en pas goed op jullie zelf!
    Groet Hanneke

  • 05 September 2005 - 08:07

    Mandy:

    He,
    Hopelijk gaat je infectie snel over! Oeboeloe,.. hihi dat is een grappig woord. En welke kleuren hebben de jurken?
    Groetjes Mandy

  • 05 September 2005 - 10:02

    Kirrie:

    He schat,het stadsfeest is weer voorbij,mijn spierpijn komt weer op.Druk weekend gehad,maar valt bij jou in het niet denk ik. Mama zei dat de kaartjes nog niet aangekomen waren? Maak je borst dan maar nat voor een volle postzak!Veel leesplezier!!Kusje van je zus(je)

  • 05 September 2005 - 15:12

    Carla:

    hee maggie kleine oboeloe,wat zal jou dat leuk staan. maak een foto en laat maar zien.
    gisteren zijn we naar het vuurwerk geweest(stadsfeest) en hebben jou ouders nog wat bij ons gedronken en gezellig gezeten.Morgen ga ik op vakantie en zal aan het einde van spanje naar jou zwaaien (goed opletten he)
    het ga je goed,veel drinken en niet trouwen met een ghanees. zal je pagina met je leuke verhalen even moeten missen, maar volg je weer als we terug zijn.
    dikke kus

  • 06 September 2005 - 08:02

    Hannibal:

    He lieve Toedie
    Wat heerlijk om je verhalen te lezen!Het voorstellingsvermogen doet goed haar/zijn best. Al zal het met geur, kleur en vieze handjes wat tastbaarder zijn!
    Laat weten dat ik aan je denk en het engelekaartje wat ik voor je trek is:.....gehoorzaamheid?? (hoop dat je er wat mee kan ik heb het kaartje twee keer achterelkaar gepakt) kus Han

  • 06 September 2005 - 09:04

    Dianne & Daniel:

    Lief Maggie,

    Dank je voor je leuke mailtje van laatst! Wij waren al benieuwd of je het cadeautje wel leuk genoeg zou vinden... Gelukkig wel! Het Stadsfeest was geen reet aan zonder jou, dus dan weet je dat. Heb een andere auto gekocht en een andere mobiel (in het kader van de bezuinigingen) dus kom maar gauw thuus dan gaan we brommers kieken. Bedankt voor je interessante verhalen. Ze worden uitespeld hier hoor!Hopelijk knap je snel weer op.

    Heeeeeeeeeel veel liefs, ook van Little D , je D

  • 06 September 2005 - 13:01

    Liesbeth:

    lieve machteld
    bovenstaand bericht had ik niet ontvangen Ik ben toch niet uit je mailbox gevallen??Ik ging maar eens kijken naar de vorige mail want ik vond het wel lang duren ....en zowaar je bent er nog .Wat heerlijk dat je al zellef op pad kunt .!!!heel veel plezier .hier alles ok
    we zijn druk in overleg of we nu wel of niet meedoen met het programma ik mis je !!! je hoort het wel lieve groetjes ook van klaas liesbeth

  • 07 September 2005 - 09:15

    Jolanda Van Erkel:

    Leuk om je verhalen te lezen! Kijk je uit met die infectie: zorg dat je de goede medicijnen hebt, daar vergissen ze zich ook nog wel eens in... Zelf in de gaten houden hoor! Pas goed op jezelf en ik kijk uit naar je volgende bericht!
    Groetjes Jolanda

  • 07 September 2005 - 13:30

    Bas:

    hoi mag!!!
    Hoe is het met je oog nu, is die weer bijgekleurt. Wat je daar toch wel niet allemaal kan krijgen. Maar hoe gaat het met het project dan? Nemen de Ghanezen het allemaal goed op. Hier gaat alles prima. De leerlingen zijn oke en breken de tent nog niet af. Veel plezier daaro en ik hoop dat je ergens nog een flesje wijn kunt vinden.

    Bas

  • 07 September 2005 - 16:41

    Janneke Moed:

    Hey Machteld! Ik vind het onwijs leuk om je verhalen te volgen, zo herkenbaar! En ook ik ken t missen van een lekker wijntje op de avond.. maar geloof me als je t ergens hebt kunnen vinden dat valt dat vast nie helemaal goed, ik heb er spontaan van in de plassen gestampt destijds haha. Geniet ervan, ben benieuwd hoe het gaat met je project! groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Machteld
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 46871

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2005 - 23 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: