Akwaaba en snotpap - Reisverslag uit Abetifi, Ghana van Machteld Kok - WaarBenJij.nu Akwaaba en snotpap - Reisverslag uit Abetifi, Ghana van Machteld Kok - WaarBenJij.nu

Akwaaba en snotpap

Door: Machteld

Blijf op de hoogte en volg Machteld

25 Augustus 2005 | Ghana, Abetifi

Akwaaba = Welkom

Lieve allemaal!

Hier even een berichtje van mij met wat foto's om jullie een indruk te geven van het leven hier.

Een hele hoop nieuwe mensen leren kennen inmiddels. Veel gepraat en gelukkig kennis gemaakt met onze nieuwe taal: Twi. Gisterenochtend zijn onze lessen begonnen.We hebben vandaag ook kennis gemaakt met snotpap. Op de ontbijttafel stond een rijstepap die smaakte naar vieze was en rook naar iets wat enorm over de datum was....we hebben het maar snotpap genoemd omdat we niet weten wat het is! Na the morning devotion (opening dag) zijn we naar onze klas gegaan. Met z'n drieen hebben we een onwijs leuke leraar, Teacher Yaw. We kletsen hem al een aardig woordje na!!
Na onze lessen hebben Dieuwke en ik even ons bedje opgezocht (was echt helemaal op). We werden weer wakker gemaakt door een werker die onze kamer beter kwam beveiligen tegen de muskieten en dieren (er zaten grote gaten bij de deur).

We hebben de middag besteed aan lezen en wandelen door het dorp. We hebben heel wat gezien tijdens die wandeling. Ten eerst prachtige natuur maar ook mooie mensen.
Gisterenavond zijn we naar de evening devotion geweest op het centrum. Mensen dansen, zingen, praten, lachen tijdens de dienst. Enorm indrukwekkend om mee te maken. Na deze bijeenkomst dus ook moe ons bed in gedoken....(zonder douche en stroom want dat hadden we effe niet)

Vanochtend begonnen de lessen weer met teacher Yaw. Aan het einde van de les hebben we door het dorp gewandeld en veel gezien. We zijn bij kleine hutjes binnengeweest, kindje ontmoet wie verbrand was tijdens het zoeken in afval naar iets om te spelen....etc. Het is zo veel wat je te zien krijgt dat ik nu weer volledig uitgeput achter de pc zit.

Straks lekker eten....wat lezen en weer naar mijn (volledig doorgezakte) bedje toe!

Ik kan niet goed beschrijven hoe 'mooi' het hier is!!

Liefsxxx

P.S heb trouwens kamer 14 (fieertieun) van het complex!!!

  • 25 Augustus 2005 - 16:11

    Kirsten:

    Waaauw! Weer een prachtig verhaal meis! Echt super om je even te spreken vanmiddag, heb sindsdien de hele middag op het puntje van mn stoel achter de pc gezeten om je verhaal te lezen!
    Echt geweldig allemaal! Heb je net 100 foto's extra cadeau gedaan, dus ik wacht met smart op meer foto's! Echt indrukwekkend allemaal! Pas goed op elkaar en we bellen snel! Fijn om dan even je stem weer te horen! En succes met je Twi! Oefen maar lekker veel met de mensen daar!
    Heel veel liefs en een dikke kus!! Love you!!

  • 25 Augustus 2005 - 16:13

    Frank:

    Hey Machteld, alles goed? Leuk om te lezen dat je het allemaal super vindt! Wanneer kan ik op bezoek komen? :-)

  • 25 Augustus 2005 - 16:35

    Jeltje:

    Whaaa meisje!!! Wat een gaaf verhaal weer. Ik geniet helemaal met je mee, en wat een super foto's...vooral dat prachtige kindje! En; hé hé KAMER FEEEAAARTHIEN; dat kán en mág geen toeval zijn!! Denk aan je, dikke kus!!

  • 25 Augustus 2005 - 17:03

    Liesbeth:

    leuk leuk leuk akwaaba
    wat een taal en enige foto,s .Heb je altijd toegang tot een computer ??
    dat is tof zeg . Dan ben je toch ook weer niet zo ver weg . dag lief kind
    tot gauw . Als je een keer geen zin hebt voel je dan niet bezwaard wij doen ook niet elke dag verslag van ons leventje maar dat is natuurlijk ook niet zo spectaculair ,. alhoewel..
    ik ben nu bij klaas en hij gaat eten koken voorgekookte aardappelschijfjes wat dacht je wat brrrrrrr
    groetjes Liesbeth

  • 25 Augustus 2005 - 17:14

    Evert:

    Echt leuk om je verslagjes te lezen! Maakt de afstand gelijk een stuk kleiner. De foto's zijn ook erg mooi!
    Groet XX - Evert

  • 25 Augustus 2005 - 19:00

    Kirsten Zus:

    He allerliefste zus,wat een mooie foto's!!Leuk, om ff een ideetje te krijgen hoe alles eruit ziet!!Geniet ervan, nu wil je moeder lezen, ik moet weg!! Kusje

  • 25 Augustus 2005 - 19:15

    Oarde:

    He lief kind,
    Wat een belevenissen! Datsmoeltje van dat grietje.. Heel mooi de foto's en je verhaal. Is het een taaltje om je makkelijk eigen te maken dat twi? Da's vast wat anders dan COOOOLLAAA of fieertien! Wat zal jij lekker slapen in kamer fieertien! Als je weer kunt msnnen dan heb ik wat vragen voor je,oke?
    Dikke kus en ik houd het kristalletje gloeiend!
    Mam

  • 25 Augustus 2005 - 20:29

    Tante Corrie En Oom Aart:

    Hartelijk dank voor het verslag en de mooie foto's
    Groeten van ons beiden

  • 25 Augustus 2005 - 21:20

    Oma:

    Net terug van bridge nog even op de site kijken en met succes .Wat een mooi verhaal en prachtige foto"sMorgenochtend om half negen ga ik dus weg voor een week . Verwacht geen spectaculair verslag als dat van jou.Slaap lekker op je zachte bedje . Als je zo moe bent van alles wat je meemaakt zal het wel lukken .

    Wat mij betreft dus tot volgende week .

    Veel liefs Oma

  • 26 Augustus 2005 - 07:12

    Carla:

    mooi he die indrukken allemaal, een totaal ander leven, maar ook erg vermoeiend.Zorg maar dat je alle mooie dingen opzuigt als een spons, dan heb je helemooie herinneringen.
    n hele fijne tijd en een dikke kus.

  • 26 Augustus 2005 - 07:15

    Je Zusje:

    hey lief zusje...
    zijn deze foto's gemaakt door een proffesioneel fotograaf??HIHIHI
    Mooi verhaal ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt en dat je zoveel nieuwe ervaringen opdoet. Hier zul je wel veel van leren.Iedere dag heb ik dat steentje wel eens in mijn hand dus ik denk heel veel aan je!!!!

    Hou van je !!!!
    Dagmar

  • 26 Augustus 2005 - 12:33

    Ruth:

    Lieve machteld,
    Wat een indrukken allemaal. Zo prachtig en soms juist heel pijnlijk! De foto's zijn supermooi. Ik kan me bijna niet voorstellen hoe het is als je 'ff geen stroom hebt!' Pas goed op jeself scheet!! xxxxx Ruth

  • 27 Augustus 2005 - 09:57

    Ank Bakker:

    leuk om dat te lezen,het lijkt me echt heel bijzonder om dat allemaal mee te maken,we mailen snel.liefs dikke kus Ank

  • 27 Augustus 2005 - 10:15

    Francet En Dianne:

    Hi troel,

    Francet hier! Wat ben je toch een stoer wijf! Mooie fotoos ook!!!! Nu komt Dianne weer.

    Hi poppie, ik heb vanmorgen Visite van Lenny Kuhr gedraaid voor jou, omdat het mijn wens is dat ik eens lekker op Visite komen mag met Little D. Wat zijn die kindjes SWEET zeg. Erg ontroerend. Gaat het goed met je? Heb je al verkering? Wil je een bakje snotpap bewaren voor me? Dag kanjer, greetz

    DenDenF

    Ps. Stroom of geen stroom... Denk aan ons motto!!!!!! Durf te DOUCHEN

  • 27 Augustus 2005 - 14:00

    Aukje:

    Lieve Machteld,
    Wat een ontzettend mooie en indrukwekkende foto's. Ik geniet van verhalen. Een wonder dat t allemaal kan zo

    Liefs Aukje

  • 28 Augustus 2005 - 15:27

    Lotte:

    Hai machteld,
    Wat indrukwekkend zijn je reisverlagen en foto's. Helaas kan ik alleen op internet wanneer ik bij familie ben. Ik ben zo super jaloers op je. Zit ik hier in dit duffe land. Nu willen wout en ik echt een grote reis maken. He, ik wens je heel veel succes en liefde toe en geniet maar goed van alles wat je daar mag meemaken.
    Ik denk aan je.
    Dikke kus Lot

  • 28 Augustus 2005 - 17:25

    Mandy:

    WOW wat een natuur inderdaad! Nou meis, lekker genieten van alles. Twi Yaw,... lijkt op een chinese haai,.. ;)
    Dikke kus van mij.

  • 28 Augustus 2005 - 18:19

    Joekie:

    hey mach, klink allemaal erg goed!! veel plezier nog. dikke kus

  • 30 Augustus 2005 - 11:31

    Annemarie:

    hey machteld, je kent me niet maar ik ben je buurmeisje(lavendelveld18) en via een andere buurman kreeg ik dit adres, ik bnen zelf namelijk van januari tot mei in Ghana geweest,om op een basisschooltje in het noorden(Tamale) engels en gym te geven. Heel gaaf om je verhalen te lezen en als je nog tips nodig hebt ;)...Mooi om de 'bananevrouwen' en mensne met belachelijk veel lading op hun hoofd op je fotos te zien,erg herkenbaar allemaal. In ieder geval erg veel succes, en wees blij dta je Twi leert,veel makkelijker dan Dagbanli(taal van het noorden) suc6 nogmaals, en ben benieuwd naar alle verhalen! groetjes annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Machteld
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 46765

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2005 - 23 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: