Veilig hier!! - Reisverslag uit Abetifi, Ghana van Machteld Kok - WaarBenJij.nu Veilig hier!! - Reisverslag uit Abetifi, Ghana van Machteld Kok - WaarBenJij.nu

Veilig hier!!

Door: Machteld

Blijf op de hoogte en volg Machteld

23 Augustus 2005 | Ghana, Abetifi

Lieve mensen,

Hier mijn eerste teken van leven in het mooie Ghana. Na een vermoeiende maar perfecte reis eindelijk aangekomen in Abetifi!!
Onze vluchten en overstap verliepen zonder problemen.Toen ik mijn eerst stap buiten het vliegtuig deed rook en voelde ik dat ik in een andere wereld was beland.Het rook naar het regenwoud in Burgers zoo en het voelde vrij...
Op het vliegveld verliep alles prima...totdat we buitenkwamen en 'overvallen' werden door mannen die mijn spullen uit mijn hand trokken. Pascal ging giga de mist in door 1 van die mensen geld te geven waardoor er een vechtpartij ontstond rondom de auto. Ik heb de deuren opengezet van de auto en we hebben onszelf binnengesloten zodat we veilig waren. Onze chauffeur was namelijk even weggegaan om iets te regelen! (ons achterlatende in chaos)
Een rit van 3 uur volgde richting Abetifi!
Doodeng...iedereen rijdt met groot licht op waardoor het soms gokken is of de weg rechtdoor loopt.Inhalen is standaard en of het kan is soms de vraag. Allemaal mensen en dieren op straat, ongelukken en pechgevallen!
Onvoorstelbaar wat beland je in een andere wereld!
Na 3 uur gehobbeld en schietgebedjes gedaan te hebben in de auto kwamen we aan in het compleet uitgestorven Abetifi. Er was nog 1 iemand wakker die ons naar onze (prachtige) kamers bracht en vertelde dat er nog iets te eten was klaargemaakt. De rijst en de kip waren heerlijk maar ik had een volle buik van alle indrukken.
De douche was wel verdiend.....lekker nog wat geschreven..en toen naar bed!

Vanochtend zag de wereld er compleet anders uit. Prachtige palmbomen, kinderen die in grote getalen achter je aanrennen omdat je blank bent (roepend Obruni!!) en nieuwe mensen.
Wat een wereld mensen!
Het is prachtig!
Liefs

De foto's komen zo snel mogelijk!

  • 23 Augustus 2005 - 17:14

    Anna:

    Wow, das inderdaad een spannend begin van je avontuur! Gelukkig dat alles wel goed gekomen is! Mooi geschreven trouwens ook Machteld! Dit kun je ook gebruiken voor je column in Sensor! Wel raar dat je nu zo ver weg bent en toch dmv mail weer zo dichtbij! Ik denk aan je, liefs Anna

  • 23 Augustus 2005 - 17:46

    Wen&Dj:

    Wat gaaf allemaal! Een opluchting dat je goed bent aangekomen lieverd. We hebben wat aan je gedacht zeg. Gelukkig ben je er! We hebben ook al contact gehad met je ouders en ze vertelden al dat je had gebeld en goed was aangekomen. Heb nu ook hun emailadres zodat we ook contact hebben met je ouders (ben je een beetje dichterbij als ik met Orde mail, hihihih.)Nou scheet, geniet ervan! Hele dikke kus van ons.

    Dj en Wen.

  • 23 Augustus 2005 - 18:02

    Carla:

    Hardstikke leuk en nu al een ervaring rijker.Ik voel een beetje wat je voelt,toen wij in Egypte aankwamen.wat een cultuur verandering. Ik hoop dat je een mooie tijd hebt en we houden je site in de gaten(wat een techniek he!
    voor straks slaap lekker.

  • 23 Augustus 2005 - 18:52

    Oarde:

    Wat kan het anders zijn in een paar uur tijd. Slurp je indrukken op en probeer ze een plek te geven!Wij waren dolblij met je bericht dat je goed bent aangekomen. Gek he maar toch wil je het even horen en nu kunnen we het ook zien. Mijn kristalletje heeft de hele dag geschitterd en gegloeid. Love you, dikke kus, Marjolein

  • 23 Augustus 2005 - 19:30

    Oma:

    Hartstikke blij met je mail. Wat een indrukken .Geniet ervan !
    Maar wel eten hoor !

    Dag liefje Tot de volgende keer Oma

  • 23 Augustus 2005 - 19:36

    Kirsten Zus:

    he schat, ben blij dat we wat van je horen!!En super gaaf dat het zo is!Mijn kristalletje is ook duidelijk aanwezig!!Hele dikke kus

  • 23 Augustus 2005 - 19:56

    Lisette:

    Hey meissie,

    Inderdaad heel vreemd dat je nu zo ver weg zit. Ik vond je feestje zaterdag top ondanks dat ik zo vroeg weg moest. Ben benieuwd of al je dagen zo worden als de eerste. Nou Obruni succes en geniet ervan!

    Kusje voor lieve Machteld, Lisette

  • 23 Augustus 2005 - 20:23

    Jeltje:

    MEISJE wat fijn dat je goed bent aangekomen!!! Ik moet héél snel mjn berichtje typen want het internet hier (in het verre Maastreech ;) ) doet t niet helemaal zoals t hoort! Geniet van al je nieuwe indrukken en ik kijk uit naar je volgende berichtje!! Dikke kus

  • 23 Augustus 2005 - 20:47

    Hannah:

    Lieve Machteld
    HEt klinkt werkelijk fantastisch. Net India als ik het zo lees. Ogen, neus en oren te kort. Knap en leuk tegelijk, zet um op. Kus Han

  • 23 Augustus 2005 - 21:38

    "Henk":

    Hé Maggie, het was geweldig om vanmiddag je stem ff te horen. Op internet bleef de hele avond staan dat jullie vlucht werd verwacht, pas vanmorgen lazen we dat jullie waren geland. Niet dat we echt ongerust waren dat je was blijven zweven, maar toch...
    De oma's heb ik na mama gebeld en zij waren ook blij dat je op de plek van bestemming was aangekomen. We zijn natuurlijk heel benieuwd naar de eerste foto's!
    Doe je best, maar vergeet niet te genieten!

    Kus, "Henk".

  • 23 Augustus 2005 - 21:39

    Aukje:

    He meis,

    Goed te horen dat je veilig bent aangekomen. Geniet ervan!!

    Liefs

  • 23 Augustus 2005 - 22:55

    Kirsten:

    Hee lieve schat!
    Vanmiddag belde Marjolein al met het nieuws dat je goed bent aangekomen, erg fijn! En dit verhaal... echt fantastisch en indrukwekkend zeg! Ben daarnaast erg trots op je schrijfkunsten!
    Zit nu al te popelen om je volgende verhaal te lezen, maar vooral genieten he meis! Laat het maar rustig op je inwerken allemaal. Pas goed op elkaar, jullie zullen elkaar wel nodig hebben, zeker deze eerste dagen vol met cultuurverschillen.
    Draai ons cd'tje de hele dag door en je steentje brandt op mn huid! Enjoy!
    Heel veel liefs, Kirsten

  • 24 Augustus 2005 - 08:33

    René:

    Ha Mac!
    je bent over
    en het avontuur begonnen
    ik lees mee!
    liefs!

  • 24 Augustus 2005 - 09:20

    Janneke:

    Hej lieve meis! WOW! Je bent er gewoon! Best vaag dat je nu zo ver weg bent na een super geslaagd afscheid zaterdag! Ik wens je veel plezier verder, ga lekker genieten en tot de volgende reactie op je bericht!!
    Kussie, Jan

  • 24 Augustus 2005 - 09:47

    Marian:

    Haaai Obruni,

    Ik kan alleen maar zeggen: WOW!!! Ik ben echt enorm jaloers. Het is erg vreemd dat je zo ver weg bent maar ik kan een goed beeld vormen van hoe het daar is. Ik moet je de groeten doen van ons pap en mam. Mijn vader heeft nooit interesse gehad in het internet en nu moet ik hem iedere keer op de hoogte houden of jij een nieuw berichtje geplaatst heb!! Bizar.....maar leuk.
    We denken aan je.

    Dikke kus,
    Marian (& pappa en mamma)

  • 24 Augustus 2005 - 10:51

    Dianne:

    Hi sweetie!

    Wat balen om te horen dat je bent aangekomen... hoeveel kilo? En gaat het er wel weer af? Nee, geintje hoor. We are very much relieved!

    Kuskuskus DenD

  • 24 Augustus 2005 - 15:01

    Henk En Joa:

    Ha die obrunies! Wat een aandacht zullen jullie krijgen van de mensen uit Abetifi. Ze zijn wel wat gewend, maar zulke kanjers als jullie ...
    Je kan reageren met: Obibini!
    Hebben jij en Dieuwke een eigen kamer gekregen? Want het is nu druk op het centrum met een training. We horen het wel. We kijken uit naar de berichten.
    Groeten

  • 24 Augustus 2005 - 16:16

    Tante Corrie En Oom Aart:

    Fijn dat het goed is gegaan. Gefeliciteerd met de verjaardag van oma. We hebben een fijne dag gehad. Groetjes!

  • 24 Augustus 2005 - 18:25

    Bas:

    hey mag hoe is het daar? zo te lezen zijn jullie heel hartelijk ontvangen op het vliegveld. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo en zal dit maar zelden gebeuren. Ik zie het verkeer al helemaal voor me. Beetje Rusland in de tropen. Zijn de mensen allemaal vriendelijk en open naar jullie toe of zijn ze nog een beetje terughoudend? Ik weet niet wanneer je precies gaat beginnen met je onderzoek en project, maar bij deze alvast heel veel sterkte ermee. maak maar heelveel foto's en blijf van die mooie verhalen schrijven dan kan zal ik jouw ervaring delen met de leerlingen waaraan ik les geef. Veel plezier.
    Dikke kus Bas.

  • 24 Augustus 2005 - 19:20

    Evelien:

    Heerlijk al die indrukken, echt Ghana. Je zult ervan blijven genieten!!
    Fijn dat jullie in Abetifi zijn, kunnen jullie direct een eigen 'plekkie' maken. Maar ik denk dat jullie nu al een warm gevoel hebben voor de mensen en de plek.
    Schrijf maar lekker vaak,
    groetjes, Evelien

  • 24 Augustus 2005 - 19:27

    Dietha Krol:

    Hoi Machteld,

    Ik heb van je moeder gehoord over je wereldreis. Wat een prachtkans om wat van de wereld te zien!!! Ik wilde je even een mooie tijd toewensen en zal regelmatig op je weblog kijken en lezen. Groeten van Dietha (studiemaatje van je moeder)

  • 24 Augustus 2005 - 19:59

    Mark:

    Eej Maggie!

    Zie dat je je niet verveeld daar;) Nog geen goed uur geland en de eerste spannende verhalen zijn alweer geboren...:D

    Top dat je goed bent aangekomen!

    Veel plz en suc6 daar en we volgen je verhalen op de voet!

    x Mark

  • 24 Augustus 2005 - 21:15

    Wouter:

    Oh Maggie,

    Was helemaal te laat je een geweldige tijd te wensen in Ghana. Maar dan hierbij alsnog: heel veel plezier en succes met je werk Afrika. Ben benieuwd naar je foto's maar zal elke keer boeiend je verhalen lezen.
    Gr. Wouter

  • 25 Augustus 2005 - 09:29

    Oma:

    Ik wil je even vertellen dat ik morgen een week met vakantie ga met de WOP.We gaan naar de Eifel (Duitsland dus )Ik zal je correspondentie dan moeten missen .Denk veel aan je .Bij thuiskomst heb ik dan wat in te halen . Zeker lekker warm daar . "t Is hier nog steeds regen .
    Tot over een week dan .Dag liefje

  • 25 Augustus 2005 - 14:24

    Tanne Moed:

    ha die Machteld, je zal wel denken:"wat doet Tanne nu op mij site?"ik hoorde van Janneke dat je ook naar Ghana ging en combineer dat met mijn nieuwsgierigheid....Maar tot mijn verbazing zag ik Joa en Henk op jouw site staan en ben eigenlijk heel benieuwd of dat dé Joa en Henk zijn (mijn studiegenoten van 30 jaar geleden...)k denk het eigenlijk wel...
    ik wens je een heel fijne tijd in Ghana en hoop dat je met prachtige ervaringen en herinneringen terugkomt! groetjes Tanne

  • 25 Augustus 2005 - 14:27

    Corneli:

    Lieve Machteld
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en wat een "ontvangst"! Kan me er alles bij voorstellen.
    Lieve groet en we blijven je volgen. Joost en Corneli

  • 27 Augustus 2005 - 18:56

    RD:

    Meggie! Ik heb net met plezier je spannende verhalen gelezen en séker een wow! Je schrijft met bewondering en gelukkig niet rampzalig over de omgeving en ´gemakken´. Fijn om te lezen! Verheug me op goede berichten en mooie foto´s. Dikke kus, Robert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Machteld
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 46769

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2005 - 23 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: