De laatste loodjes.....uhhmm...lijstjes! - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Machteld Kok - WaarBenJij.nu De laatste loodjes.....uhhmm...lijstjes! - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Machteld Kok - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes.....uhhmm...lijstjes!

Door: Machteld

Blijf op de hoogte en volg Machteld

14 Augustus 2005 | Nederland, Doetinchem

OOhh..nog één weekje en dan vlieg ik samen met Dieuwke en Pascal naar Ghana.

Voor de mensen die geen idee hebben wat we gaan doen, hier een beschrijving:
Met z’n drieën gaan we werken voor de Nederlandse hulporganisatie AMO-programme. Deze hulporganisatie heeft een fabriekje opgezet die houten speelgoed maakt. Dit houten speelgoed is bedoeld voor de kinderen op de basisscholen in heel Ghana.
Het enige probleem op dit moment is dat de docenten en studenten niet weten hoe ze met het materiaal om moeten gaan om het in te kunnen zetten in hun lesprogramma’s.
Pascal, Dieuwke en ik gaan workshops geven, handleiding schrijven etc. om het materiaal te integreren in het onderwijssysteem.

Een moeilijke maar ook uitdagende opdracht vinden wij!

Heb nu dus nog precies 1 week om de laatste dingetjes te regelen...ben er nu wel erg aan toe om te gaan hoor!!
Één week.... voor de allerlaatste dingen, laatste dingen kopen, laatste mensen een kus geven, laatste mensen vertellen dat je ze lief vind. Overal liggen lijstjes met spullen, mensen, en dingen die ik absoluut niet moet vergeten. S’avonds in bed bedenk je je de raarste dingen die een plekje moeten krijgen in de koffer. Ook dat komt weer op een lijstje……Ahhhhhh!
Verder probeert iedereen met je mee te denken waardoor je door alle lijstjes het bos niet meer ziet.

Maar het komt zeker goed!


Liefs

  • 14 Augustus 2005 - 18:33

    Kirsten:

    Hee lieverd!
    Fijn dat de site in de lucht is! Zo kunnen we je goed volgen! Geniet maar lekker van je laatste weekje en dinsdag nog even lekker samen zeilen! Het gaat helemaal goed komen met je, niet te druk maken en vooral GENIETEN!!!
    Liefs en ik denk lekker toch al die tijd aan je! Dikke kus van je vriendinnetje die je wel gaat missen maar bovenal heel trots op je is!

  • 16 Augustus 2005 - 14:53

    Kirsten (zus):

    He lief zusje....kan het me gewoon niet voorstellen en wil er stiekum nog helemaal niet aan denken. 5 maanden zonder zus is lang, maar kweet zeker dat de tijd vliegt en je dingen zult leren waar ik en andere jaloers op zijn!! Ik ben er deze week voor de kleine boodschapjes en lieve knuffels!! Love you

  • 18 Augustus 2005 - 18:42

    Carla:

    de laatste loodjes zijn het zwaarst, zeker nu je op wacht om te vertrekken.
    Gerard en ik wensen je heel veel succes,geluk en alles wat je nu kunt bedenken toe en hopen dat je gezond en veilig weer terugkomt.Wij houden jouw web-site in de gaten en mailen regelmatig iets naar je toe.
    Veel liefs en een dikke knuffel van ons.
    gerard en carla.(tot zaterdag)

  • 20 Augustus 2005 - 08:01

    Dianne&Daniel:

    Lief pop,

    Weet dat wij bere trots op jou zijn. Vergeet niet dat Doetinchem altijd hetzelfde blijft en zuig Ghana en alle mooie en niet-mooie ervaringen dus in je op, zonder zorgen over het hier. Wij zijn in gedachten bij jou en als je weer terug bent gaan we weer lekker spelen samen. Dat wij (ik!) je missen moge duidelijk zijn. Love you,

    kus DenD

    ps. Ik bel je wel als ik mijn haar wil laten doen, OK?

  • 20 Augustus 2005 - 08:02

    Daniel:

    ghsdkngvsukdrvgnlsdkghsdffdfvjdrk.gjh;adfl;;/'podf57684384[-3048fgcsjvlre

  • 20 Augustus 2005 - 11:32

    MarK:

    Hey Maggie!

    Vind het echt top van je om aan zoiets te beginnen, SUPER!
    Ik wens je HEEL veel suc6 en natuurlijk ook plz in het verre Ghana.
    Ik weet cker dat het project en suc6 wordt!

    x Mark

  • 20 Augustus 2005 - 15:11

    Henkjan:

    Vanavond het afscheidsfeestje! Iedereen is uitgenodigd, alles is geregeld, dus kan het feest beginnen. Eigenlijk is de naam afscheidsfeestje niet zo leuk, want het is natuurlijk geen feest dat je vertrekt! Aan de andere kant, het is wel een mooie uitdaging en wat is er leuker dan een uitdaging met een feestje te beginnen. We hopen allemaal op een gezellige avond en natuurlijk: "Morgen gezond weer op!" Geniet met volle teugen, dan kun je daar met plezier op terugkijken.

    Kus, "Henk."

  • 20 Augustus 2005 - 20:27

    Dianne En Kirsten (zus):

    Wat een suf feest!! Tis weer koud, machteld huilt en de wijn is op. Alleen op oma's broek zit nog wat!! Lekker verhaal! Volgend jaar komen we niet meer!!!Doei!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Machteld
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 46762

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2005 - 23 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: